sobota, 2 stycznia 2016

Przeczytane/obejrzane - grudzień


Dzień dobry w nowym roku! Stary się już skończył, ale ja jeszcze chciałam pokazać Wam moje obejrzane filmy i przeczytane książki z grudnia :)

PRZECZYTANE
I tak oto zakończyło się moje wyzwanie - przeczytałam 53 książki w zeszłym roku! Oto ostatnich 5:

Ja nie jestem Miriam - Majgull Axelsson ***
Boli mnie serce, że muszę dać książce mojej ukochanej pisarki tylko 3/5, ale nie przekonała mnie do siebie ta powieść. NIe zrozumcie mnie źle, historia byłej więźniarki obozów koncentracyjnych jest dobra i mocno mną wstrząsnęła, ale trochę nie podpasowały mi momenty "nowoczesne", bo główna bohaterka wspomina swoją przeszłość wnuczce. Trochę odczułam też niestety zmianę tłumacza :/ 3/5

One - Sarah Crossan *****
Co za wspaniałe YA! Historia dwoch bliźniaczek zrośniętych ze sobą, a jednak tak różnych, jest świetnie naładowana emocjonalnie i nie jest cukierkowa (nie ma happy endu, alleluja!). Jedyne co mnie nie urzekło to fakt, że jest to proza wierszowana - według mnie absolutnie niepotrzebnie, bo książka miałaby o wiele lepsze uderzenie bez tego. No ale przynajmniej dzięki wersom bardzo szybko się ją czyta. 5/5

Sycylijska opowieść (The Food of Love Cookery School) - Nicky Pellegrino****
Przyznaję, że zaczęłam czytać tę książkę w czerwcu na wakacjach, a potem odłożyłam ją na półkę, chociaż była łatwa i przyjemna (a może właśnie dlatego, że była łatwa i przyjemna, a ja przecież zawsze mam coś innego, lepszego, ciekawszego). To książka typu: wakacje w słonecznej Italii, tylko tutaj z gotowaniem w tle. Bardzo fajna, w sam raz na plażę (no co, pomarzyć sobie można!). 4/5

Zbieg okoliczności - Joanna Chmielewska ***
Jako że dośc niespodziewanie musiałam przylecieć do Polski, nie przywiozłam ze sobą nic do czytania. Ale zawsze mogę polegać na półkach w domu moich rodziców! Miałam ochotę na coś lekkiego, a wiadomo, że ma nic lepszego na chandrę niż Joanna Chmielewska. Nie są to wyżyny literatury, ale czytało się szybko i z uśmiechem, a tego akurat w te święta potrzebowałam. 3/5

Konkurs (Dumplin') - Julie Murphy *****
Jak dobrze, że mój rok skończył się tą książką! Jest świetna, śmieszna, prawdziwa i świeża. Główna bohaterka o pięknym imieniu Willowdean i jeszcze lepszym przezwisku Kluska skradła moje serce od pierwszych słów, nie tylko swoim językiem i dowcipem, ale też swoim podejściem do życia i swojego nieperfekcyjnego ciała. Bardzo polecam! 5/5

OBEJRZANE
Po listopadowym zawaleniu sprawy z filmami w grudniu obejrzałam ich aż 4! (... plus kawałki jakichś 10 innych w święta, ale powiedzmy sobie, że piszę tylko o takich które widziałam w całości :P)

Ugotowany (Burnt) ****
Dawno już film nie spowodował u mnie takiego głodu! Bradley Cooper gra tu kucharza, który po stoczeniu się na samo dno wraca do pracy w kuchni z ambicją zdobycia trzeciej gwiazdki Michelina. Sceny z jedzeniem są obłędne, a i reszta fabuły jest całkiem przyjemna. 4/5

Ciało ****
Polskich filmów oglądam mało, bo większość wydaje mi się po prostu głupia. Ciało nie żadną nowością (jest z 2003 roku), ale jakoś do tej pory go nie obejrzałam i muszę powiedzieć, że spodobał mi się. Jest przede wszystkim śmiesznie, a nie głupkowato. Komedia pomyłek w końcu w dobrym polskim wydaniu :) 4/5

Steve Jobs ****
O Jobsie słyszał każdy, nawet jeśli nie ma iPhone'a. Ten film nie jest jego biografią, bo przedstawia tylko pewny okres jego życia i tylko niektóre jego aspekty, ale jest świetnie zrobiony, dynamiczny i pokazuje Jobsa nie tylko jako bezwzględnego, szorstkiego wizjonera. 4/5

The Lobster ***
W ostatnich godzinach 2015 roku udało mi się zobaczyć jeszcze ten film. Wiele o nim słyszałam i brzmiał ciekawie. Rzecz dzieje się w przyszłości, kiedy to każdy samotny człowiek zostaje schwytany i wsadzony do hotelu, gdzie ma 45 dni na znalezienie partnera, bo inaczej zostanie zamieniony w wybrane przez siebie zwierzę... chyba potraficie sobie wyobrazić już po opisie, że The Lobster jest jak jakiś dziwny sen - nieprzewidywalny, absurdalny, ale wciągający. 3/5


A u Was co rządziło w grudniu? Podzielcie się w komentarzach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...