czwartek, 31 grudnia 2015

Moi ulubieńcy 2015 roku

Już po raz czwarty jestem tu w ostatni dzień roku, żeby podzielić się z Wami moimi ulubieńcami z całych 12 miesięcy (zajrzyjcie do poprzednich postów: 2014, 2013 i 2012). Bardzo lubię czytać takie podsumowania i bardzo lubię je robić! Może znajdziecie tu jakiś fajny film albo książkę i dodacie je do swojej listy na następny rok. Zaznaczam, że pozycje podane poniżej niekoniecznie zostały wydane w tym roku.


KSIĄŻKI
Kiedy na początku roku postanowiłam przeczytać 53 książki, byłam prawie pewna, że mi się nie uda, bo wiem jak zazwyczaj kończą się moje postanowienia. Ale udało mi się i wcale nie było to trudne. W 2015 przeszłam więc 53 książki, co równa się 17,833 stronom. 27 przesłuchałam i 26 przeczytałam w wersji papierowej.  9 po polsku, 3 po holendersku i 41 po angielsku. Wiele z nich było cudownych, ale najbardziej utkwiły mi w pamięci te:

Światło, którego nie widać - Anthony Doerr
Stacja Jedenaście - Emily St. John Mandel
Oddam ci słońce - Jandy Nelson
Poczucie kresu - Julian Barnes
Wszystkie jasne miejsca - Jennifer Niven
One - Sarah Crossan
Everything, Everything - Nicola Yoon
Między książkami - Gabrielle Zevin
Dumplin' - Julie Murphy


FILMY
Mam wrażenie, że tak jak książek czytałam więcej, tak filmów oglądałam w tym roku zdecydowanie mniej. Znalazły się jednak takie, które pokochałam:

Kryptonim UNCLE
Dzika droga
Whiplash
Wiek Adeline
Drugi Hotel Marigold
Sicario
Man Up

PIOSENKI
Muzyka to sprawa bardzo indywidualna, ale tak jak ja uwielbiam odkrywać nowe kawałki, tak może i Wy znajdziecie coś dla siebie w tym miksie staroci i nowości:

Hold On, Hold On - Neko Case
Grounds For Divorce - Elbow
My Silver Lining - First Aid Kit
Take Shelter - Years & Years
Shots - Imagine Dragons
Five Hours - Deorro
To co było - Ania Rusowicz
Sugar Pill - The Japanese House
Teach Me How To Dance With You - Causes

SERIALE
Z serialami jest już tak, że jak jakiś mi się spodoba, to oglądam go latami, więc co roku prawie to samo jest na mojej liście ulubieńców. Ale są też nowości!

Mr. Robot
The Affair
Quantico
Żona Idealna
Shark Tank
Pokojówki z Beverly Hills


NAJPOPULARNIEJSZE POSTY
Mój blog nie jest ani trochę popularny, ale są posty, które na tę moją skromną skalę są bardziej odwiedzane niż reszta. Jeśli czytaliście to super, jeśli nie - zapraszam!

50 faktów o mnie
O tym jak spełniło się moje Marzenie Życia
One Little Word, czyli moje magiczne słówko na 2015 rok
Post prosto z serca :)
O wdzięczności
15 moich ulubionych uczuć
Minimalizm jest piękny!
Kadry codzienności odc. 1
USA 2015 - mini album
Wanderlust
Jak dobrze zacząć dzień, czyli moje śniadania
Nowa seria na blogu: przeczytane/obejrzane - styczeń
Jak czytać więcej i częściej?


A na koniec jeszcze oczywiście instagramowe podsumowanie roku:

Ten rok był dla mnie bardzo dobry, wydarzyło się tyle ważnych rzeczy! Ale bez żalu mówię mu do widzenia i nie mogę doczekać się tego, co będzie w 2016 roku.
Dziękuję Wam za odwiedziny i wszystkie miłe komentarze i życzę Wam dobrej zabawy dziś w nocy i pomyślnego nowego roku!

Anniko

6 komentarzy:

  1. świetne podsumowanie, zarówno te pisane jak i fotograficzne, do siego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) do zobaczenia niedługo!

      Usuń
  2. lubię oglądać czyjeś podsumowania :) a kryptonim uncle oglądaliśmy wczoraj - kapitalny!
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kocham (podsumowania i Kryptonim UNCLE)!
      najlepszego Mru :*

      Usuń
  3. Oo i kolejny profil na instagramie odkryty. Dziękuję bardzo i miło poznać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...