środa, 31 grudnia 2014

Ulubieńcy 2014 roku [My Favorites of 2014]

Witajcie w ostatnim poście w tym roku!
Już trzeci rok z kolei robię podsumowanie moich ulubieńców z różnych dziedzin (poprzednie lata tu i tu). Uwielbiam do nich wracać, a i Wam może coś wpadnie w oko? :)
Welcome to my last blog post this year!
It's third year in a row that I'm making a sum-up of my favorites in a few categories (previous years here and here). I love going back to these posts and reading them, plus maybe you will find something for yourself here? :)



KSIĄŻKI:
(books)
W tym roku przeszłam samą siebie jeśli chodzi o książki. Od nowa się w nich zakochałam i odkryłam audiobooki, w których zakochałam się równie mocno. W czytaniu pomogło mi też książkowe wyzwanie (o którym pisałam w lipcowym currently), najpierw ze szwagierką, a potem z ABily Secretly.
W 2014 roku przeszłam przez 41 książek, co równa się 14563 stronom. 21 z tych książek przeczytałam na papierze, 20 przesłuchałam. 22 po angielsku i 19 po polsku. Zakochałam się na amen w dokładnie 9:
This year I absolutely outdid myself in the reading department. I fell in love with books and reading again and I discovered audiobooks, which I fell in love with just as much. My reading challenge that I talked about here helped me a lot for sure!
And so in 2014 I went through 41 books, which amounts to 14,563 pages. 21 of these books were paper versions, 20 audiobooks. 22 in English and 19 in Polish. I fell in love with exactly 9:

We Were Liars - E. Lockhart
Attachments - R. Rowell
The Night Rainbow - C. King
The Year of the Rat - C. Furniss
Wonder (Cud chłopak) - R.J. Palacio

Pełną listę książek, które przeczytałam w 2014 znajdziecie tutaj.
The full list of the books I read in 2014 is here.


FILMY:
(movies)
Filmowo ten rok był dla mnie tak samo dobry jak każdy inny, bo zawsze dużo oglądałam i oglądam nadal. Ale prawdą jest, że w filmach nie zakochuję się tak jak w książkach... ale mam parę ulubieńców :)

Her (Ona)


SERIALE:
(shows)
Przede wszystkim pokochałam podcasty, czyli seriale radiowe, i nie wiem jak mogłam bez nich żyć! Podobnie jak audiobooki, zabieram je ze sobą na spacery, do zmywania naczyń, sprzątania i do pociągu. Wspaniała sprawa, szczególnie jeśli jesteście takimi maniakami dokumentów jak ja! Polecam je też moim studentom, którzy chcą mieć jeszcze większą styczność z angielskim. Sprawdźcie sobie:
First of all, I fell in love with podcasts (radio shows) and I have no idea how I could live without them! Just like audiobooks, I take them with me everywhere I go, on the train, for a walk, to do the dishes or clean. Awesome thing, especially if you love documentaries! I also recommend podcasts to my students that want to broaden their English vocabulary. Check these two out:


Zwykłe seriale oczywiście też oglądałam, kilka nowych podbiło moje serce, kilka takich, które lecą już od lat wciągnęło mnie jak nigdy wcześniej:
Naturally I also watched regular TV shows, some new and some long running:



PIOSENKI:
(songs)
... niekoniecznie nowe, ale takie, które odkryłam w tym roku. Jest ich sporo, ale kiedy odkryję jakiś naprawdę dobry kawałek, to muszę, po prostu muszę się nim z kimś podzielić!
... not necessarily new ones, but the ones that I discovered in 2014. There are a lot of them but when I love some piece I just have to share it with someone, so here we go:



BLOGI:
(blogs)
Przyznaję, w tym roku trochę odpuściłam sobie odkrywanie nowych blogów, czytanie i komentowanie innych blogerów... ale kilka perełek i tak znalazłam :)
I admit, I slacked on other people's blogs this year, but I still managed to find a few interesting ones :)



A jaki był ten rok dla mnie? Bardzo dobry, spokojny, ale jakoś za szybko zleciał! Zdarzyło się parę ważnych rzeczy - kupiliśmy dom, dostałam holenderskie obywatelstwo. Ale też parę ważnych rzeczy się nie wydarzyło (na przykład wczasy!). Ale jak zawsze jestem bardzo wdzięczna losowi za to co mam i za to, co jeszcze mnie czeka. Już zacieram ręce na 2015 rok!
And how was this year for me personally? Very good, calm, but it went by way too fast! A few important things happened - we bought a house, I received my Dutch nationality. But there were also a couple of things that did NOT happen (like, going on vacation!). But as always I am super grateful for what I have and for what's coming up in 2015. I can't wait for it!

I jeszcze oczywiście moje instagramowe podsumowanie roku:
And of course, I have to end with my Instagram sum-up:



Życzę Wam udanego Sylwestra i wspaniałego 2015, niech spełniają się marzenia!
I wish you a great New Year's Eve and a lovely 2015, may your dreams come true!
Ściskam,
Love,

Anniko

5 komentarzy:

  1. jej, ale mi miło, że się tu znalazłam :D a za filmy dziękuję :D dzięki Tobie miałam okazję zobaczyć Begin Again i Chef i oba mega mi się podobały :) polecaj coś częściej, bo ja wiecznie nie wiem, co oglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli lubisz Elbow, to polecam Ci obejrzeć/przesłuchać ich koncert z BBC Concert Orchiestra :) Chociaż może już znasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne że znam :) to nie jest jakiś mój mega ulubiony zespół, ale zawsze sobie włączamy ten właśnie koncert przede wszystkim w niedzielne poranki. dzięki!

      Usuń
  3. Kocham Twoje podsumowania książkowo-filmowo-kulturowe! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...